En lille afstikker til London

I sidste uge var jeg med Daniel i London. Han skulle på messe med sit arbejde, og jeg var så heldig også at være blevet inviteret med på turen. Vi boede i en lejlighed med et par af hans kolleger, og det var vildt hyggeligt. Når man bor hos bekendte eller i lejligheder, når man rejser, får man ofte en hel anden oplevelse, end hvis man blot bor på hotel og spise alle måltider ude. For at komme fra lejligheden i North Greenwich til messeområdet på den anden side af Themsen, var den hurtigste vej at tage Emirates Air Line, som er en gondol-svævebane. Det var lidt af en oplevelse at prøve disse gondoler og noget af en speciel måde at komme på arbejde for Daniel og hans kolleger.

Mens de andre var på messen, vadede jeg rundt i London. Jeg shoppede lidt og så en hel masse på bygninger og seværdigheder, mens jeg gik rundt i de forskellige bydele og sugede indtryk til mig. Der var ikke rigtigt nogen af museerne, jeg havde lyst til at besøge, for Daniel og jeg var jo også derovre i sommers, og der fik vi besøgt alt det, vi gerne ville. Så denne gang brugte jeg tiden på at gå en masse og kigge på alt omkring mig. At gå er ligesom terapi for mig. Jeg får styr på mine tanker og lader op mentalt. Jeg endte også med at gå omkring 25.000 skridt hver dag.

Der blev også tid til hygge med mit yndlingsmenneske, når han havde fri fra arbejde. Onsdag aften var vi til Dimmu Borgir-koncert ude i Camden. Det var første gang, jeg var til koncert i udlandet (ud over Sverige), og det var sjovt at opleve. Vi sad på tribunerne, så vi havde god udsigt til scenen. Det var ret sjovt, for blandt publikum så jeg flere forretningsmænd, der var afsted alene iført jakkesæt og med deres arbejdstasker. Sjovt, hvor blandet et publikum, der dukker op til metalkoncerter, både herhjemme og åbenbart også i London.

Jeg er kæmpefan af Pret, så der spiste jeg frokost, ligesom jeg plejer, når jeg er i London. Der ligger et par af deres restauranter ude i Kastrup Lufthavn, men jeg håber, at de snart kommer til Danmark sådan for alvor, for de laver virkelig lækre sandwicher. Lørdag aften spiste Daniel og jeg på en mexikansk restaurant ved navn Wahaca, der lå tæt på tæt på Oxford Circus. Der fik vi en masse forskellige mexikanske retter, både nachos og tacoer. Der er virkelig mange gode mexikanske spisesteder derovre, hvilket jeg også synes, vi mangler i Danmark. Det mindede mig ustyrligt meget om vores ture til Californien. Faktisk er der også Chipotle-restauranter i London, hvilket vi dog ikke prøvede, selvom det var mit yndlingssted at spise, sidst vi var i Los Angeles. Det er ret dyrt i London.

Faktisk kom det bag på mig, hvor mange USA-vibes jeg fik på turen. Vi boede som nævnt ved North Greenwich, tæt på O2, hvilket er lidt uden for centrum. Ikke så langt fra vores lejlighed lå der en shopping-park, der mindede rigtigt meget om den måde, mange store butikker er placeret i Los Angeles. Det er lidt svært at forklare, men butikkerne lå i rækker, hvor der foran hver butik var parkeringspladser op til indgangen, så man faktisk kunne køre fra butik til butik. Der lå også en kæmpe Asda, der på mange måder mindede om Walmart eller Target i USA. Jeg lagde også mærke til, at der er kommet flere og flere amerikanske butikker og spisesteder inde i byen, blandt andet TK Maxx, Five Guys og Whole Foods. Det synes jeg ikke, jeg har bemærket på samme måde før.

Jeg fik ikke rigtigt skrevet på min bog, selvom det egentlig var meningen, at jeg ville side ude i byen og arbejde. Når først man har fået opbygget sig nogle specifikke vaner omkring selve skriveprocessen, synes jeg, det er svært at arbejde på selve bogen andre steder end hjemme eller i læsesalen på Diamanten. Jeg kan godt lave research osv. på sådan en tur her, men når det kommer til at skrive på selve historien, skal jeg være i det rette mood. Det gjorde dog ikke noget, at jeg ikke fik skrevet, for jeg fik tænkt rigtigt meget over plottet og den research, jeg havde lavet op til rejsen, så nu har jeg en masse nye idéer til plottet, som jeg skal have skrevet ind i mit manus.